رازواره سفینه‌ها

آیا زمان افشای معمای بشقاب پرنده‌ها فرا رسیده؟

رازواره سفینه‌ها

بشقاب‌پرنده‌ها همیشه یکی از رازهای بشر بوده‌اند. حالا کنگره آمریکا برای اولین بار در پنج دهه گذشته یک جلسه استماع علنی در مورد پدیده‌های هوایی ناشناس که بیشتر به‌عنوان اشیای پرنده ناشناس شناخته می‌شوند، برگزار کرده است.

این جلسه که در مقابل یک کمیته فرعی اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد، شامل شهادت مقامات دفاعی بود که به بیش از ۱۴۰مورد از مشاهده‌های عجیب توسط ابزار و خلبانان هواپیماهای جنگنده می‌پرداخت. کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، این جلسه استماع عمومی را پس از جلسه غیرعلنی و محرمانه در مورد برنامه پنتاگون با عنوان «گروه همگام‌سازی مدیریت و شناسایی اشیای هوایی» برگزار کرد. نکته جالب توجه در جلسه علنی این بود که مقامات دفاعی فقط توانستند برای یک مورد از ۱۴۰مشاهده، توضیحی منطقی ارائه کنند و آن هم این بود که شیء مشاهده شده در واقع یک بالن اطلاعاتی بود اما برای بقیه موارد هیچ توضیح منطقی وجود نداشت اما چرا داستان بشقاب پرنده‌ها دوباره جدی شد؟
ماجرا این است که روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، مرکز فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون)، رسما ویدئوهایی را منتشر کرد که در آن، اشیای پرنده ناشناسی دیده می‌شد که توسط خلبانان نیروی دریایی این کشور رهگیری شده بودند. گرچه این فیلم‌ها مربوط به چند سال قبل از آن بودند اما پنتاگون در اقدامی بی‌سابقه برای اولین بار آنها را به‌صورت عمومی منتشر کرد. انتشار این فیلم‌ها هرچند به ادعای سازمان پنتاگون به علت حساس نبودن آنها صورت می‌گرفت اما با توجه به انکار همیشگی دولت آمریکا در خصوص تایید چنین اطلاعاتی، توجه بسیاری از کارشناسان به موضوع جلب شد.