نبرد 14ساعته

نبرد 14ساعته

اگر جدول زمان‌بندی دیدارهای تیم‌ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های 2022 را ببینید حتما برای برخی از شما این سوال مطرح می‌شود که چرا تیم‌ملی ایران در یک روز دو بازی دارد؟ آن‌طور که در جدول زمان‌بندی دیدارهای هفته نخست لیگ ملت‌ها آمده است تیم‌ملی ایران بامداد روز یکشنبه 22 خرداد ماه و از ساعت 4و30دقیقه بامداد با استرالیا بازی دارد و سپس ساعت 20و30دقیقه همین روز مقابل ژاپن قرار می‌گیرد. این اتفاق به دلیل تفاوت زمانی ایران و برزیل میزبان هفته نخست لیگ ملت‌هاست.

به وقت برزیل دو بازی ایران مقابل استرالیا و ژاپن در دو روز متفاوت برگزار می‌شود اما از آنجا که مسافت 12هزارو194کیلومتری بین ایران و برزیل وجود دارد برای ما هر دو مسابقه در یک شبانه‌روز است. به هرحال ایران دو بازی بسیار سخت در پیش دارد. البته ذکر این نکته بسیار مهم و ضروری است که آخرین حریف تیم‌ملی ایران یعنی ژاپن ، جدی‌ترین و قدرتمندترین رقیب ما هم در هفته نخست لیگ ملت‌ها محسوب می‌شود. با این اوصاف چرا برنامه تیم‌ملی باید تا این اندازه فشرده باشد؟ 
 ایران- استرالیا، سهل و سخت
تیم ملی ایران در ادامه کار خود در لیگ ملت های والیبال مقابل استرالیا قرار می گیرد. شاگردان بهروز عطایی بعد از دو بازی مقابل چین و هلند حالا مقابل تیمی قرار می‌گیرند که رده 31 رده بندی برترین تیم های ملی والیبال جهان را در اختیار دارد. هر چند کارشناسان والیبال ایران باور دارند که هفته نخست لیگ ملت های والیبال هفته ای آسان برای شاگردان عطایی است اما واقعا نمی شود به همین راحتی ها هم درباره آسان بودن دیدارهای ایران صحبت کرد. نمونه اش همین استرالیا، تیمی که به نظر می رسد پیروزی مقابل آن حتی برای تیم جوان شده ایران هم کار سختی نباشد. البته خاطره خوش هم از همین کانگوروها داریم، یعنی فینال دو سال پیش قهرمانی آسیا. ستاره های ایران سه بر صفر استرالیا را شکست دادند و مقتدرانه قهرمان آسیا شدند. به هرحال استرالیا حریفی است که دو روی سکه دارد، یک رو سهل، یک رو سخت. امیدواریم بامداد فردا، آن روی سهل خودش را به تیم ملی والیبال ایران نشان بدهد. وای اگر روی سخت استرالیا و روی سردرگم ایران به نمایش دربیاید. 
 و اما ژاپن
حالا می‌رسیم به سخت‌ترین رقیب تیم‌ملی در هفته نخست یعنی ژاپن. تیم سرزمین آفتاب تابان مانند چین، استرالیا یا حتی هلند نیست که به این راحتی پیش بینی کنیم چه اتفاقی رخ می دهد. ژاپن هم اکنون رده یازدهم رنکینگ جهانی را در اختیار دارد و در سال‌های گذشته تا توانسته برای تیم ایران قد علم کرده است. با این حال ژاپن هم مانند استرالیا در فینال قهرمانی آسیا مغلوب ایران شده است. همین سال گذشته بود که فینال این رقابت‌ها با حضور ایران و ژاپن برگزار شد و تیم ملی ایران با سه ست متوالی حریف شرق آسیایی خود را شکست داد و قهرمان قاره کهن شد. اما خاطره از لیگ ملت‌ها اصلا خوب نیست. این دو تیم آسیایی سال گذشته در همین رقابت‌ها به مصاف هم رفتند که تیم ایران در سه ست مقابل رقیب خود شکست خورد. البته این شکست تلخ بخشی از عملکرد بد ایران در دوره گذشته رقابت‌ها بود. ژاپنی‌ها برای بازی با ایران باز هم از ستاره اول خود یعنی نیشیدا یوجی نهایت استفاده را می‌برند. او از پرامتیازترین بازیکنان این دوره از لیگ ملت‌ها تا این روز از رقابت‌هاست.

هیلدا حسینی خواه -  گروه ورزش