روز نادال

روز نادال

این روزها همه چیز در دنیای تنیس به یک اسم خلاصه می‌شود؛ به رافائل نادال اسطوره اسپانیایی تنیس جهان که رکورد قهرمانی در گرنداسلم‌ها را برای خودش به عدد 22 رساند. در این بین، امروز 11ژوئن برای رافا یکی از آن روزهای خاص است. او از سال 2006 تا‌کنون 3 قهرمانی خود را در رولان‌گاروس‌ها در چنین روزی جشن گرفته است:

2006
نادال در فینال رولان‌گاروس راجر فدرر سوئیسی را 3 بر یک شکست داد و برای دومین‌بار در خاک رس قهرمان شد. نادال و فدرر تاکنون 24 بار در رقابت‌های فینال تورنمنت‌های مختلف تنیس مقابل هم قرار گرفتند که 14بار نادال پیروز شده و 10بار هم فدرر.
2012
نادال در فینال رولان‌گاروس 2012 نواک جوکوویچ را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و سومین قهرمانی خود را در رقابت‌های اوپن فرانسه جشن گرفت. نادال و جوکوویچ جمعا 28بار در فینال تورنمنت‌های مختلف تنیس مقابل هم قرار گرفته‌اند که جوکو 15بر13 از نادال پیش است.
2017
نادال در فینال رولان‌گاروس این بار در سه ست پیاپی مقابل استن واورینکای سوئیسی به پیروزی رسید تا اولین تنیسوری باشد که 10 بار در رقابت‌های اوپن فرانسه قهرمان می‌ شود. فینال نادال – واورینکا در تورنمنت‌های مختلف تنیس 5بار تکرار شده که 4بار با برتری نادال همراه بوده و یک بار هم واورینکا پیروز شده است.