اخبار کوتاه

اخبار کوتاه

امکان سفر زمینی به عراق فراهم شد
سخنگوی فراجا با اعلام آمادگی پلیس برای خدمت‌رسانی به زوار عتبات عالیات در روز عرفه از امکان تردد زمینی زائران از مرزهای شلمچه و مهران برای حضور در مراسم دعای عرفه در عتبات عالیات خبرداد. 
به گزارش ایسنا، سردار مهدی حاجیان دراین‌باره گفت:‌ از دوشنبه با هماهنگی‌های به عمل آمده با دولت عراق امکان تردد زائران عزیز از مرزهای زمینی شلمچه و مهران به صورت انفرادی و جمعی برای حضور در مراسم پر فیض دعای عرفه در عتبات عالیات فراهم شده است.  
سخنگوی فراجا با اشاره به اینکه پلیس با تمامی امکانات و آمادگی کامل در این مرزها آماده خدمات‌رسانی به زائران خواهد بود، گفت: داشتن گذرنامه معتبر و کارت واکسن الزامی است.

 آتش‌سوزی در بازار رشت
چند مغازه به‌هم پیوسته در بازار رشت در آتش سوختند.
شهرام مؤمنی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت استان گیلان به فارس گفت: 28 دقیقه بامداد دوشنبه چند باب مغازه در راسته مسجد کاسه‌فروشان بازار رشت، دچار حادثه آتش‌سوزی شدند. ۲۱ خودروی اطفایی و حدود ۷۰ آتش‌نشان  برای خاموش کردن شعله‌های آتش  به آنجا اعزام شدند. به دلیل گستردگی و حجم بالای آتش گروه‌های عملیاتی از چندین طرف نسبت به مهار و پیشگیری از گسترش آتش‌سوزی اقدام کردند. این حادثه خسارت برجای گذاشت اما کشته و مصدومی نداشت. 

 پایان 4 سال فرار قاتل 
شرور مسلح و عامل قاتل جوان ایرانشهری که از چهار سال قبل تحت تعقیب پلیس بود، بازداشت شد. 
سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به سایت پلیس گفت: در روزهای پایانی مرداد سال 97 پسری 20 ساله در یکی از محله‌های ایرانشهر با شلیک گلوله به قتل رسید. در جریان تحقیقات معلوم شد که راننده خودروی پژو 405 که مسلح به کلاشینکف بوده، به سمت دو شهروند تیراندازی کرده و از محل متواری شده است.  یک نفر در این حادثه به قتل رسید و دیگری زخمی و راهی بیمارستان شد. متهم تحت تعقیب پلیس بود تا این‌که مخفیگاه او دو روز پیش در یکی از شهرستان‌های همجوار ایرانشهر شناسایی شد. ماموران به آنجا اعزام شدند و متهم 26 ساله پس از چهار سال فرار بازداشت شد. دربازرسی از مخفیگاه متهم، یک قبضه سلاح کلاشینکف همراه تعدادی مهمات جنگی کشف شد. متهم انگیزه قتل را اختلافات قبلی با مقتول اعلام کرد. 

مرگ 2 نفر در رودخانه و حوضچه
کودکی با افتادن در رودخانه و مردی با سقوط در حوضچه فوت شدند. 
شهرام احمدی، مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب استان آذربایجان‌غربی به ایرنا گفت: این پسر شش‌ساله همراه خانواده‌اش در سواحل رودخانه‌ای حوالی روستای «حیدرآباد» بودند که براثر غفلت خانواده به داخل رودخانه زرینه‌رود افتاد. والدین او پس از مدتی متوجه می‌شوند که فرزند در کنارشان نیست. در ادامه پیکر کودک بر روی آب نمایان می‌شود و پدرش خود را به آب زده، وی را بیرون ‌می‌آورد. این کودک به بیمارستان منتقل شد اما با وجود تلاش پزشکان فوت شد. دومین  نفری که فوت شد مردی بود که با دو پسربچه‌اش برای تفریح به حوضچه میدان امام‌حسین‌(ع) ورودی شهر تفت استان یزد رفته بود و هنگام شیرجه زدن در حوضچه، دچار حادثه شده و فوت کرد. در گزارش اولیه، بیمارستان اعلام کرد که جمجمه او شکسته اما پزشکی قانونی در حال تحقیقات در این‌باره است. 

مرگ دختر نوجوان در آتش خودرو 
واژگونی کامیون و آتش گرفتن آن در جاده تربت‌حیدریه به مشهد، به مصدومیت راننده و مرگ دختر 12ساله همراه او منجر شد.  
محمدجواد امیری، مدیر مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه استان خراسان رضوی به ایرنا گفت‌: شامگاه یکشنبه دوازدهم تیرامسال، کامیونی در جاده تربت‌حیدریه به مشهد ۲۰‌کیلومتر بعد از روستای سرهنگ در حرکت بود که ‌واژگون شد. دختری ۱۲ ساله در داخل کامیون محبوس شده بود که بر اثر شدت جراحات و سوختگی ناشی از آتش گرفتن خودرو فوت کرد و راننده مصدوم هم راهی بیمارستان شد.