اعتراف مرد افغان به کشتن زن ایرانی در خانه اجاره‌ای

اعتراف مرد افغان به کشتن زن ایرانی در خانه اجاره‌ای

مرد تبعه افغانستان که زن ایرانی را در خانه اجاره‌ای مبله به قتل رسانده و گوشی‌اش را سرقت کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، جسد زن 35ساله که بر اثر اصابت ضربه چاقو به گردنش به قتل رسیده بود ساعت دو بعدازظهر بیست و هشتم خرداد امسال روی تختخواب خانه اجاره‌ای در حوالی محله نامجوی تهران کشف شد‌. در تحقیقات از صاحبخانه مشخص شد زن جوان و مردی شب قبل، این خانه را برای یک روز اجاره کرده بودند.
با دستور بازپرس ‌محمد تقی شعبانی، تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد. ابتدا خانواده مقتول که اهل جنوب کشور بودند، شناسایی شدند و درجریان تحقیقات ازآنها معلوم شد دخترشان به دلیل اعتیاد شوهرش از او جدا شده و دو بچه خردسال دارد. مقتول نزدیک به یک سال پیش برای کار به تهران آمده و مربی آموزشی بود و در خوابگاه خصوصی زندگی می‌کرد. خانواده‌اش چند هفته‌ای بود که از وی خبر نداشتند تا این‌که پیامک‌هایی از  تلفن او دریافت کردند که گفته بود دچار مشکلات مالی شده و پول می‌خواهد. او در پیام‌های بعدی مدعی ربوده شدن خود شده و درخواست 100‌میلیون تومان کرده بود تا این‌که با تماس پلیس، متوجه مرگ او شدند.
ماموران اطمینان یافتند گوشی مقتول در اختیار قاتل است. همچنین معلوم شد مقتول آخرین‌بار با یک مرد تبعه افغانستان حرف زده است. با شناسایی هویت قاتل، ماموران عصر یکشنبه دوازدهم تیر امسال در میدان منیریه تهران به بهانه کار با او قرار ملاقات گذاشتند که با حضور متهم در آنجا، بازداشت شد. متهم در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بازجویی شد و با اعتراف به قتل زن ایرانی گفت‌: چهارسال قبل پنج‌میلیون تومان به یک قاچاق‌بر دادم و به تهران آمدم. ‌ هفت ماه قبل در اینستاگرام با زن جوان آشنا شده و ارتباطمان شکل گرفت و به هم علاقه‌مند شدیم. می‌خواستم با او ازدواج کنم.  به دلیل این‌که غیرقانونی به تهران آمده بودم،  نمی‌توانستم حساب بانکی افتتاح کنم. به همین خاطر پول‌هایی که از کار یا فریب زنان به بهانه ازدواج به دست می‌آوردم را به حساب زن مورد علاقه‌ام واریز می‌کردم. یک ماه قبل از او خواستم 100‌میلیون تومانی که به حسابش واریز کردم را پس دهد که مدعی شد پولی به او نپرداختم. آن روز وی را به خانه اجاره‌ای دعوت کردم. با او حرف زدم و خواستم پول را پس بدهد که قبول نکرد. دعوایمان بالاگرفت‌، عصبانی شدم و با برداشتن چاقو، ضربه‌ای به گردن او زدم که فوت شد.