زخم کاری جانسون

پیامدهای خروج بریتانیا از برگزیت ادامه دارد

زخم کاری جانسون

آن زمان که بریتانیایی‌ها خوشحال و سرمست از تصویب برگزیت بودند فکر نمی‌کردند بدیهی‌ترین رفتار و فراغت‌های آنها دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد.

نمونه‌اش سفر سهل و آسان همیشگی آنهاست که پیش از این با طی مسیر چند ساعته آنها قادر بودند به بندر دوئر فرانسه بروند و آخر هفته‌ای را به فراغت بگذرانند اما حالا برای رسیدن به این بندر و پشت ورودی این کشور معطلی 18 ساعته را باید تحمل کنند چرا که دیگر آنها جزو اتحادیه اروپا نیستند و فرانسوی‌ها می‌گویند بدیهی است که دیگر بریتانیایی‌ها نتوانند از مزایای عضویت در اتحادیه اروپا بهره‌مند شوند. این موضوع دیروز اما صدای بسیاری از شهروندان انگلیسی را درآورده است چرا که صفی طولانی از خودروهای آنها برای ورود به کشور فرانسه تشکیل شده و آن‌طور که برخی گفته‌اند تا 18ساعت در صف ورود معطل شده‌اند. این موضوع حتی صدای سیاستمداران انگلیسی را هم درآورده و آنها معتقدند این کار فرانسوی‌ها به نوعی دهن‌کجی به شهروندان انگلیسی است، چرا که به گفته آنها برخی از شهروندان طی 7 ساعت فقط پنج متر جا‌به‌جا شده‌اند!
اما فرانسوی‌ها می‌گویند این پیامدهای خروج بریتانیا از برگزیت است و گلایه‌هایشان را می‌توانند پیش بوریس جانسون و سیاستمداران مدافع خروج انگلیس ببرند تا فرانسوی‌هایی که معتقدند دارند قانون را اجرا می‌کنند و بس.