خبر کوتاه

خبر کوتاه

آمادگی ایران برای صادرات واکسن کرونا به آفریقا
وزیر بهداشت، اولین و فوری‌ترین کار دولت سیزدهم در آغاز فعالیت را مهار کرونا اعلام کرد و ضمن اشاره به دستاوردهای مدیریت این بیماری در کشور، از صادرات واکسن ایرانی به ونزوئلا خبر داد و گفت: به کشورهای آفریقایی هم اعلام کردیم که آمادگی صادرات واکسن را داریم.

قانون حمایت از متولیان فرهنگ حجاب و عفاف مصوب نشده است
وزارت کشور دنبال پشتیبانی از متولیان فرهنگ حجاب و عفاف است ولی در حال‌حاضر قانونی در زمینه حمایت از متولیان فرهنگ حجاب و عفاف مصوب نشده است. انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در‌خصوص افزایش قیمت چادر و ملزومات حجاب گفت: چندین‌بار این مسأله در شوراهای مختلف مطرح و بنا شده ملزومات حجاب و به‌صورت خاص چادر به‌عنوان کالای فرهنگی معرفی شود که هم قیمت آن کم شود و هم پشتیبانی‌های لازم برای واردات و حمایت از کارخانه‌ها برای تولید پارچه انجام گیرد و دولت این موضوع را در دستور کار خود دارد.

نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان بحرانی است
نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان ۱۱۰ به یک است در حالی‌که این عدد برای دانشگاه‌های کشور ۲۰ به یک است. رضا صحرایی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که دانشگاه فرهنگیان محل تربیت و رشد معلمان است، افزود: سالانه ۲۵ هزار معلم را تقدیم وزارت آموزش و پرورش می‌کنیم که امسال این عدد به ۴۰ هزار معلم خواهد رسید. ما توانایی این را هم داریم که در دانشگاه فرهنگیان تا ۶۰ هزار معلم را سالانه برای وزارت آموزش و پرورش تربیت کنیم.

نبود قوانین شفاف مسائل مربوط به آب 
علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان این‌که در کشورمان در‌خصوص مسائل مربوط به آب، قوانین شفافی نداریم، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته در‌خصوص این موضوع غفلت شده بود، زمانی که کشورهای بالادست با سدسازی، حقابه ما را پایمال کردند، سکوت کرده بودیم!