صدر جدول سرخابی شد

پرسپولیس و استقلال با پیروزی مشابه یک بر صفر مقابل حریفان هفته دوازدهم را به اتمام رساندند

صدر جدول سرخابی شد

قهرمان نیم فصل را حالا دیگر باید از بین دو اسم جست‌وجو کرد؛ استقلال یا پرسپولیس. هفته دوازدهم هفته هواداران سرخابی بود، جایی که قرمزها در اراک مقابل سپاهان پرستاره پیروز شدند و آبی‌ها در تهران مقابل فولاد. در واقع دو پیروزی اقتصادی یک بر صفر برای پرسپولیس و استقلال کافی بود تا میخ آنها در بالای جدول محکم شود. با این نتایج حالا در 3 هفته باقیمانده تا پایان دور رفت، یک کورس جذاب را میان دو قدرت سنتی فوتبال ایران برای قهرمانی نیم فصل شاهد خواهیم بود.

برای پرسپولیس، پیروزی مقابل سپاهان پایان طلسم اراک بود. گرچه یحیی گل‌محمدی در نشست خبری از کیفیت بد زمین اراک گلایه کرد اما برق خوشحالی را می‌شد در چشمانش دید وقتی داشت از تلاش شاگردانش برای شکست دادن سپاهان تشکر می‌کرد. این نخستین برد پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی (ره) بود پس از آن دو باخت متوالی مقابل آلومینیوم اراک در این ورزشگاه. حالا قرمزها امیدوارانه به 3 بازی آخر خود در دور رفت نگاه می‌کنند. بازی با تراکتور در ورزشگاه آزادی (هفته 13)، بازی با پدیده قعرنشین در مشهد (هفته 14) و بازی با فجرسپاسی در تهران (هفته 15). سه دیداری که در نگاه اول با توجه به شرایط و حال و روز حریفان، بازی‌های نسبتا آسانی هستند و هواداران سرخپوش را به کسب هر 6 امتیاز باقی مانده امیدوار می‌کند.
 شوت 3 امتیازی
اما در روزی که پرسپولیس با عبور از سپاهان، سپر به سپر استقلال پیش َآمد، برد مقابل فولاد، از نان شب هم برای آبی‌ها واجب‌تر بود. و چه برد ارزشمندی با چه گل زیبایی. یک شوت فنی از سوی مهدی مهدی‌پور در دقیقه 58، کار را برای تیم فرهاد مجیدی در آورد. استقلال که آخرین بار مقابل همین فولاد و همین جواد نکونام در فینال جام‌حذفی شکست خورده بود، با شوت مهدی‌پور هم بازی را برد و هم انتقام آن شکست را گرفت. استقلال با این برد 28 امتیازی شد تا در پایان هفته دوازدهم به میانگین 33/2 امتیاز در هر بازی برسد. این میانگین یعنی اگر تیم فرهاد تا انتهای فصل به همین روال به کارش ادامه دهد، 70 امتیازی خواهد شد که یک رکورد برای همه ادوار لیگ محسوب می‌شود.
البته قبل از فکر کردن به امتیازات پایان فصل، آبی‌ها باید به فکر قهرمانی در نیم فصل باشند. بازی‌های استقلال در 3 هفته پایانی اینهاست؛ هفته سیزدهم با آلومینیوم در اراک، هفته چهاردهم با مس رفسنجان در تهران و هفته پانزدهم با نفت در مسجد‌سلیمان. روی کاغذ تیم فرهاد شانس بالایی برای قهرمانی در نیم
فصل اول دارد.


یحیی: برد مهمی بود
سرمربی پرسپولیس معتقد است تیمش برای موفقیت در فصل جاری کار سخت‌تری نسبت به فصول گذشته دارد. یحیی گل‌محمدی، بعد از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل سپاهان در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک در نشست خبری گفت: به نوبه خودم از همه هوادارانمان در اراک تشکر می‌کنم که با شور و اشتیاق زیادی ما را همراهی کردند. این یک بازی مهم بود و ما یک پیروزی ارزشمند کسب کردیم. خدا را شکر توانستیم با تلاش بازیکنان و انرژی خوبی که از هواداران گرفتیم، سه امتیاز مهم بگیریم.
او با اشاره به روند بازی افزود: در شروع بازی تحت تاثیر زمین ناهموار این ورزشگاه و قدرت تیمی حریف بودیم. یکی، دو موقعیت به حریف دادیم اما رفته رفته روند کارمان خیلی بهتر شد و توانستیم توپ را به جریان بیندازیم و بیشتر همکاری کنیم و پاس بدهیم. در همین همکاری و بازی ترکیبی به گل رسیدیم. در نیمه دوم هم موقعیت زیادی ندادیم و بازی هوشمندانه‌ای انجام دادیم. بازیکنانم تمرکز خوبی در این دیدار داشتند. از جان برای پیروزی در این دیدار مایه گذاشتند. از تک تک بازیکنانم تشکر می‌کنم و به شرفشان درود می‌فرستم. با این حال می‌دانم کارمان در این فصل سخت‌تر از سال‌های گذشته است.
 دومین برد یحیی مقابل سپاهان
یحیی گل‌محمدی در 14 دیدار قبلی خود برابر سپاهان در نیمکت تیم‌های مختلف، تنها به یک برد دست یافته و 9 تساوی و 4 شکست را تجربه کرده بود. سرمربی سرخ‌ها اما در بهترین موقعیت ممکن به برد برابر سپاهان دست یافت تا در جدول نیز از طلایی‌پوشان عبور کند.




قلعه‌نویی  و بازی مار و پله
امیر قلعه‌نویی در بازی که گل‌گهر دو گل از مس رفسنجان عقب بود و در نهایت بازی با نتیجه تساوی 2بر2 تمام شد، در کنفرانس خبری باز هم به حکم محرومیت چند هفته پیش تیمش و کسر 7 امتیاز از آنها اشاره کرد. او در این باره گفت:  هیچ‌وقت چنین حکمی وجود نداشته است اما من دلیلش را می‌دانم و فقط باید نگاه‌شان کنیم چون ۱۰ سال است خیلی چیزها دیدم. بارها از من جام گرفتند و محروم کردند چون مثل بازی مار و پله وقتی بالا می‌روید شما را نیش می‌زنند. به آنهایی که باید بگویم گفتم و می‌دانم چه خبر است. ما داریم از نظر روحی و روانی اذیت می‌شویم اما بچه‌ها دارند فداکارانه کار می‌کنند و باید بگویم دار مکافت در هر دو دنیا وجود دارد.


الهامی: من جانی نیستم !
نساجی در بازی مقابل نفت مسجد‌سلیمان که به گفته مربی‌اش چند موقعیت مسلم گلزنی داشت، بازی را با نتیجه تساوی یک بر یک تمام کرد. نکته عجیب این بود که تیم نساجی به عنوان میزبان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان از رقیب خود پذیرایی کرد. ساکت الهامی، سرمربی نساجی در نشست خبری بعد از بازی اول از همه به این مساله اشاره کرد و گفت: مارکوپولو شده‌ایم و نمی‌دانیم بازی بعدی خود را کجا برگزار می‌کنیم. الهامی که باز هم به داوری انتقاد داشت، افزود: همان‌گونه که بنده شش جلسه محروم می‌شوم و در بوق و کرنا می‌کنند، داوران را نیز محروم و اعلام کنند. آیا داوران مصونیت دارند و ما نداریم؟ محرومم کرده‌اند و طوری رفتار می‌کنند که انگار بنده جانی هستم!



محرم نویدکیا ‌در نشست خبری:
I  am  sorry!

محرم نویدکیا در پایان بازی با پرسپولیس بیش از هر چیز از فرصت سوزی مهاجمانش متعجب بود: برایم عجیب شده که جلوی استقلال ۱۲ موقعیت، جلوی پیکان چندین موقعیت و در این بازی هم موقعیت‌های دیگری داشتیم اما توپ‌های ما گل نمی‌شود. او با این حال بابت شکست در این بازی از هواداران سپاهان عذرخواهی کرد: همه ما باید از هواداران معذرت‌خواهی کنیم چون می‌دانیم که بازی برای آنها مهم بود و حس آنها را درک می‌کنیم. راه سخت احتیاج به آدم‌های سخت دارد. بازیکنان خوبی دارم که با تمام وجود برای تیم تلاش می‌کنند. می‌دانم که یک روزی این بدشانسی‌ها تمام و شرایط تیم دوباره خوب می‌شود. موقعیت‌هایمان به نتیجه می‌رسد و می‌توانیم این روند خوب را ادامه دهیم. باید به بازیکنان و هواداران بگویم که از ناراحتی آنها مطلع هستم اما باید مسیرمان را خیلی محکم و قوی ادامه دهیم. مطمئنم این مسیر به نتیجه خواهد رسید.