علاقه‌ات را زیاد کن

یادداشت

علاقه‌ات را زیاد کن

«دیگر مثل روزهای اول زندگی زناشویی، عاشق من نیست.» این حرف بسیاری از زوج‌هایی است که چند سالی از شروع زندگی مشترکشان گذشته است. مشکلات و روزمرگی‌های زندگی، مشغله‌های کاری و شرایط اقتصادی گاهی باعث می‌شود برخی از زوجین یادشان برود به هم محبت کنند یا با هم حرف بزنند و همین می‌تواند مشکلات زیادی را برای زندگی مشترک به وجود بیاورد. 

با کمی دقت و وقت اما می‌توان سبک زندگی محبت نکردن به هم را تغییر داد و به همسر محبت کرد. لازم نیست در شرایط سخت اقتصادی امروز هزینه زیادی برای افزایش محبت و علاقه بین زوجین پرداخت و یک قرار عاشقانه به صرف شام و ناهار در بهترین و گران‌ترین رستوران شهر برنامه‌ریزی شود. این قرار عاشقانه می‌تواند در آشپزخانه خانه مشترک و با درست کردن غذا با هم  یا مرتب کردن خانه همراه باشد. همراهی و کمک به هم بهترین راه برای افزایش محبت بین زوجین است. 
مرور خاطرات اوایل آشنایی، نامزدی، ازدواج و تعریف خاطرات شیرین آن زمان، بهترین راه برای غلیان عواطف و احساسات بین زوجین است. بعد از یک روز سخت و پراسترس کاری، گاهی تعریف کردن خاطرات گذشته می‌تواند آرامش زیادی در زوجین ایجاد کند. ارسال یک پیام عاشقانه یا تماس تلفنی غیرمنتظره برای احوالپرسی در یک روز سخت و پرمشغله کاری همیشه معجزه می‌کند. 
نوشتن یک نامه یا یادداشت محبت‌آمیز و چسباندن آن روی در یخچال یا گذاشتن آن در جیب، کیف  یا کت همسر یک راه عاشقانه ساده است. گاهی بهتر است برای افزایش محبت، کارهای غافلگیرانه کرد. برنامه‌ریزی برای یک شام در رستوران، برنامه‌ریزی برای یک سفر کوتاه یا حتی خرید یک هدیه کوچک می‌تواند محبت بین زوجین را افزایش و آنها را به هم نزدیک کند.

مهری موسوی - مشاور خانواده