بازهم فوتبال قربانی سیاست شد 

یادداشت

بازهم فوتبال قربانی سیاست شد 

قبل از هر چیز باید بگویم همیشه در رابطه با ایران شاهد سیاسی‌کاری فیفا بودیم و همواره فیفا برخلاف آنچه که در قوانین و مقررات مطرح می‌کند و سیاست را از فوتبال جدا می‌داند، در عمل خلاف آن رفتار می‌کند و در واقع ما قربانی سیاسی‌کاری مقامات فیفا شدیم و این امر نشان داد که سیاست فیفا یک بام و دو هواست و همیشه با سیاسی کاری فضا را برای آسایش و راحتی تیم‌های اروپایی و آمریکایی مهیا می‌کند و ما دستمان به جایی بند نیست.

واقعیت این که متاسفانه ما داریم بهترین فرصت‌ها را در روزهای فیفا از دست می‌دهیم. این باعث می‌شود شرایط برای بازیکنان تیم‌ملی و کادر فنی از آنچه که هست سخت‌تر شود. من به اسکوچیچ حق می‌دهم در این خصوص عصبانی و معترض باشد چراکه در این شرایط حساس که همه رقبای ما بخصوص حریفان آسیایی ما که به جام‌جهانی قطر صعود کردند در حال انجام بازی‌های تدارکاتی هستند، ما هنوز هیچ دیدار تدارکاتی را نتوانسته‌ایم درست برنامه‌ریزی کنیم و امروز این مشکلات گریبانگیر تیم‌ملی ما شده است. بدون شک چنین مسائلی تاثیر بدی روی روحیه بازیکنان ملی‌پوش می‌گذارد چراکه آنها الان در اوج آمادگی هستند و دوست دارند در آستانه جام‌جهانی در همین بازی‌های تدارکاتی در سطح بین‌المللی دیده شوند. 
با همین منوال ما بهترین روزهای فیفا دی شهریور را هم براحتی از دست می‌دهیم و مثل سنوات گذشته بدون انجام بازی‌های تدارکاتی قوی و خوب به جام‌جهانی قطر خواهیم رفت و طبق معمول هم سه بازی در جام‌جهانی انجام خواهیم داد و برخواهیم گشت. متاسفانه در فدراسیون فوتبال هم پاسخگویی در حال حاضر وجود ندارد و یک فدراسیون فوتبال نابسامان و سردرگم داریم که در آن کسی مسؤولیت‌پذیر نیست.

محمد احمد‌زاده - کارشناس فوتبال