بعد از المپیک کسی حالم را نپرسید

حمیده عباسعلی در گفت‌و‌گو با جام‌جم:

بعد از المپیک کسی حالم را نپرسید

حمیده عباسعلی، پرافتخارترین کاراته‌کار زن ایران، بعد از بهبودی نسبی پای آسیب دیده‌اش، دوباره به روی تاتامی بازگشته است. او که اقامت کانادا را دارد، این روزها تمریناتش را در این کشور انجام می‌دهد و می‌خواهد غافلگیری بازی‌های هانگژو را با مدالی خوشرنگ در بازی‌های جهانی آمریکا (تیرماه پیش رو) جبران کند. دقایقی با نایب قهرمان کاراته جهان هم صحبت شدیم تا بیشتر از اوضاع و احوالش بگوید. گفت‌وگوی او را با جام‌جم از نظر می‌گذرانید.   

بعد از  آن آسیب دیدگی سخت در المپیک توکیو  الان شرایط جسمی و روحی‌تان چطور است؟
تقریبا 9 ماهی از المپیک توکیو گذشته و خدا را شکر همه چیز خوب است. هم به لحاظ روحی خوبم هم جسمی. من بلافاصله بعد از بازی‌ها پایم را جراحی کردم. این دومین‌بار بود که من با چنین آسیبی مواجه می‌شدم. فارغ از همه سختی‌هایی که پروسه جراحی دارد، توانستم خودم را با شرایط، بهتر وفق بدهم. همه برنامه‌هایم با نظر پزشکم (دکتر سهراب کیهانی) جلو رفت و در حال حاضر هم در کانادا تمریناتم را انجام می‌دهم.
شرایط تمرین در کانادا چطور است؟
خوب است. اینجا دوستان خوبی دارم که باشگاهی را در اختیارم گذاشته‌اند تا تمرین کنم. برنامه‌هایم را از مربی شخصی‌ام می‌گیرم.
نزدیک‌ترین مسابقه‌ پیش رویت کجاست؟
بازی‌های جهانی در آمریکاست که تیرماه برگزار می‌شود. فدراسیون کاراته ایران شرایط را فراهم کرده که من از کانادا به آمریکا بروم. البته یک سری از کارها مربوط به این مسابقات را هم خودم انجام دادم. این بار دوم است که من تجربه حضور در بازی‌های جهانی را پیدا می‌کنم.  من در بازی‌های 2017 لهستان تنها نماینده زن ایران بودم که خوشبختانه توانستم به مدال نقره برسم. امیدوارم این دوره هم دست پر برگردم و بتوانم خودم و اطرافیانم را خوشحال کنم.
 بعد از المپیک، کادر فنی تغییر کرد و از آن زمان تا الان خبری از حضور شما در دور جدید اردوها نبود.
من مدتی در روند درمان بودم و بعد از آن هم کادر فنی جدید صحبتی با من نداشت و اصلا تماسی با من نگرفت. هیچ کس از من نپرسیده که چه کار می‌کنی. هیچی به هیچی. نه این که بگویم راحت از کنارم عبور کردند اما کاپیتان تیم‌ملی را خیلی زود فراموش کردند.

سارا گودرزی - گروه ورزش