آمار فوق‌العاده کورتوا

رکوردهای یک ستاره

آمار فوق‌العاده کورتوا

61 تیبو کورتوا در این فصل لیگ قهرمانان و در 13 بازی‌ای که درون دروازه رئال ایستاد، توانست رکورد عجیب 61‌مهار را از خود به جا بگذارد. تیم دوم در این مورد، ویارئال بود که در 12 بازی 41 مهار داشت. 

کورتوا در بازی فینال 9 مهار عالی داشت و این برای اولین‌بار در دو دهه اخیر است که یک دروازه‌بان در فینال لیگ قهرمانان تا این اندازه جلوی حمله حریف را  می‌گیرد.
 
طی 22 فصل اخیر، این برای ششمین‌بار است که یک بازیکن از رئال مادرید به عنوان بهترین بازیکن فینال شناخته می‌شود. زیدان، دی‌ماریا، راموس، رونالدو و بیل دیگر بازیکنان رئال بودند که به‌ این موفقیت رسیدند. 

این برای اولین‌بار است که یک گلر از رئال به عنوان بهترین بازیکن بازی فینال شناخته می‌شود. 

کورتوا در واقع سومین گلری است که در بازی فینال لیگ قهرمانان به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته می‌شود. پیش از او اولیور کان در سال 2001 با بایرن و ادوین فن‌درسار در سال 2008 با منچستر به عنوان بهترین بازیکن فینال انتخاب شده بودند. 
​​​​​​​
کورتوا در این فصل 5 بار موفق به ثبت کلین‌شیت شده و از این حیث در کنار گلرهای دو تیم چلسی و بنفیکا بهترین عملکرد را داشته است. 
حرف‌های کورتوا بعد از بازی فینال 
« من در کنفرانس خبری پیش از بازی هم گفتم که رئال برنده است، خیلی‌ها از من انتقاد کردند اما ما به خوبی نشان دادیم که پادشاه اروپا هستیم. در طول بازی تمام تلاشم را انجام دادم تا کسی نتواند رویای قهرمانی در اروپا را از من بگیرد به همین دلیل توانستم ضربات مانه و صلاح را دفع کنم. البته به‌نظر خودم سخت‌ترین مهار بازی فینال، مربوط به ضربه صلاح بود. مهار آن ضربه هنوز هم برایم باور‌کردنی نیست. من توپ را دفع کردم ولی واقعا نمی‌دانستم به کدام سمت منحرف می‌شود.»