نمای نزدیک

نمای نزدیک

حجازی‌فر در جشنواره عمار
همزمان با فروش یک میلیارد و 270 میلیون تومانی فیلم «موقعیت مهدی» در اکران‌های مردمی عمار، تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم با حضور در حسینیه هنر از دست اندرکاران این اکران‌ها در سراسر کشور قدردانی کردند.
به گزارش فارس، هادی حجازی‌فر کارگردان «موقعیت مهدی» ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های اکران کنندگان گفت: من چند بار در کنار مردم در سینما‌ها فیلم موقعیت مهدی را دیده‌ام تا از واکنش آن‌ها نسبت به فیلم آگاه شوم و از اکران‌کنندگان می‌خواهم واکنش‌ها و بازخورد‌های مثبت و منفی تماشاگران را به هر شکلی که می‌توانند به من منتقل کنند چرا که این بازخورد‌ها برای من بسیار ارزشمند است. حجازی فر افزود: عمار صرفا یک موقعیت برای فیلم‌ها نیست بلکه کمکی برای بهتر دیده شدن فیلم‌ها در سینماست. فروش فیلم در اکران‌های مردمی فروش چشمگیری هست و ما در اعلام رقم فروش موقعیت مهدی، مجموع فروش سینمایی و فروش عمار را اعلام می‌کنیم تا به صاحبان دیگر فیلم‌ها توانایی اکران‌های عمار را معرفی کنیم.

استقلال انتخاب‌ها در  پویانمایی 
عضو هیات انتخاب دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران این جشنواره را دومین جشنواره مهم انیمیشن در آسیا دانست و تاکید کرد این هیات در انتخاب‌های خود استقلال داشت.به گزارش ایسنا، فرنوش عابدی عضو هیات انتخاب دوازدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران با اشاره به اینکه در هیات انتخاب جشنواره کاملا حق رای و استقلال رای اعضا حفظ می‌شد، گفت: قطعا در روند انتخاب آثار تضارب آرا و تنوع سلیقه‌های داوران وجود داشت. اگر این تنوع و تضارب آرا وجود نداشت قطعا به هفت نفر عضو هیات انتخاب نیاز نبود و یک فرد به تنهایی همه آثار را می‌دیدید و انتخاب می‌کرد.عابدی درباره ملاک و معیارهای خود برای ارزیابی و انتخاب آثار گفت: اولین ملاک برای انتخاب اثر به منظور ارزیابی و داوری آنها، سازنده آثار است. من به شخصه سعی می‌کنم افراد و سازنده‌ها را با آثار گذشته‌شان مقایسه کنم، در همین راستا عرض می‌کنم که افراد شناخته‌شده در جشنواره دوازدهم در مقایسه با آثار قبلی خود ضعیف‌تر وارد عمل شده‌اند.

مخالفت ارشاد با «فرزندکشی»
سیدامیر سیدزاده می‌گوید مدیران ارشاد به دلیل حفظ آبروی خانواده زنده‌یاد بابک خرمدین نامه‌های همکاری برای تولید «فرزندکشی» را صادر نمی‌کنند.
سید امیر سیدزاده، تهیه کننده سینما درباره پروژه مستند «فرزندکشی» به مهر گفت: متأسفانه در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد، نامه‌های همکاری برای ادامه ساخت این پروژه را صادر نمی‌کند، این در حالی است که پروانه ساخت این مستند از قبل صادر شده است.او ادامه داد: وزارت ارشاد به ما اعلام کرده است به دلیل موضوع مستند و حفظ آبروی خانواده زنده یاد بابک خرمدین این پروژه را پیش نبریم، به همین دلیل منتظر یک جلسه با مدیران سینمایی هستیم تا دلیل اصلی این خواسته را جویا شویم.این تهیه کننده سینما در پاسخ به این پرسش که پیش از این اعلام کرده بودید پرونده قتل بابک خرمدین موضوع اصلی این مستند نیست، بیان کرد: البته که مستند «فرزندکشی» ربط مستقیمی به این پرونده ندارد، اما متأسفانه وزارت ارشاد قبول نمی‌کند که در این پروژه قرار نیست موضوع قتل بابک خرمدین به تصویر کشیده شود.

میلیونر متهم در حاشیه
کوین اسپیسی بازیگر هالیوودی که به تدریج در حال خارج شدن از زیرسایه حواشی بود، بار دیگر با چند  اتهام اخلاقی مواجه شده است.به گزارش ایسنا، تنها چند روز پس از انتشار خبر حضور کوین اسپیسی در یک فیلم اکشن با عنوان «پیتر پنج هشت» که در بازار جشنواره کن به خریداران بین‌المللی عرضه شد، این بازیگر ۶۲ ساله که فعالیت حرفه‌ای او به عنوان بازیگر از سال ۲۰۱۷ و با مطرح شدن اتهاماتی اخلاقی علیه او متوقف شده بود، بار دیگر با سه اتهام آزار جنسی از سوی سه مرد در بریتانیا مواجه شده، اتفاقی که می‌تواند مجددا حرفه هنری یکی از مستعدترین بازیگران سینما را تحت تاثیر قرار دهد. کوین اسپیسی که برای بازی در سریال خانه پوشالی، سالانه 20 میلیون دلار دستمزد می‌گرفت و مجموع خالص دارایی او به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد، سال 2018 به دلیل اتهامات اخلاقی از این مجموعه کنار گذاشته شد. باید منتظر ماند و دید حواشی جدید و شکایت سه مرد از اسپیسی به اتهام آزار و اذیت جنسی مانع از احیای حرفه بازیگری او می‌شود یا نه.