اعتراف به شکست تحریم

اعتراف به شکست تحریم

به‌رغم تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه مسکو، یک مقام آمریکایی در جلسه استماع کنگره اذعان کرد میزان درآمدهای نفتی روسیه نسبت به قبل از شروع جنگ اوکراین افزایش یافته است.

آموس هاچستاین، فرستاده آمریکا در امور امنیت انرژی در جلسه استماع کنگره در روز پنجشنبه به قانون‌گذاران آمریکایی گفت: روسیه احتمالا اکنون درآمد بیشتری از سوخت‌های فسیلی خود نسبت به قبل از حمله به اوکراین دارد، زیرا افزایش قیمت‌های انرژی در بازارهای جهانی تأثیر تلاش‌های غرب برای محدود کردن فروش نفت این کشور را جبران می‌کند.
او همچنین گفت افزایش تقاضای جهانی نفت از سوی مصرف‌کنندگانی که از همه‌گیری کووید ــ 19 خارج شده‌اند بسیار بیشتر و پرقدرت‌تر از آن چیزی است که هرکسی پیش‌بینی می‌کرد. درعین‌حال، روسیه توانسته است محموله‌های بیشتری را با تخفیف و از مبداهای دیگر به خریداران، ازجمله مصرف‌کنندگان عمده انرژی مثل چین و هند بفروشد. این مقام آمریکایی درعین‌حال افزود: درحالی‌که فروش نفت روسیه به چین و هند در مقایسه با عرضه از سایر کشورها کاهش یافته است اما افزایش قیمت‌ها در بازار جهانی به این معنی است که درآمد روسیه احتمالا درحال‌حاضر بالاتر خواهد بود. آژانس بین‌المللی انرژی در ماه می 2022 اعلام کرد درآمد نفتی روسیه از ابتدای سال 50درصد افزایش یافته و به 20میلیارد دلار در ماه رسیده است. این درحالی‌است که اتحادیه اروپا بیشترین سهم را از صادرات این کشور دارد.