کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

پاسکاری اتهام قتل پیرمرد در جلسه دادگاه
پرونده قتل پیرمرد 82 ساله‌ای که آذرماه سال 98 در تهران و با ضربات چاقو قتل رسیده بود، در حالی جریان دارد که زن همسایه و همسر سوم مقتول، هر یک دیگری را متهم به قتل می‌کنند. پرونده برای رسیدگی و با صدور کیفرخواست، روی میز هیات قضایی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران قرارگرفت.
23 آذرماه سال 98 بود که پیرمرد 82 ساله‌ای به نام اصغر با ضربات چاقو نقش بر زمین شد. او به بیمارستان منتقل شد اما درمان‌ها موثر نبود و جان باخت. به ادعای شاهدان حادثه، پیرمرد پیش از مرگ گفته بود همسر سومش به نام پروین و پسر او، با چاقو به او ضربه زده‌اند و با این اطلاعات، پروین و پسرش دستگیر شدند اما ادعا کردند پیرمرد خودزنی کرده و در لحظه حادثه در خانه نبوده‌اند. این ادعا خیلی زود رنگ باخت و این بار پای زن همسایه به نام مروارید به ماجرا باز شد. او چند روز بعد در اعترافات خود گفت:« من مستاجر پیرمرد بودم. اوایل با من رفتار خوبی داشت ولی بعد از مدتی اذیت‌هایش شروع شد. پیرمرد مدام در مورد پول شارژ ماهانه و مصرف آب و برق و مسائل دیگر بهانه‌جویی می‌کرد. یک روز که همسرش پروین را دیدم به او گفتم روزی شوهرت را تکه‌تکه خواهم کرد. او گفت باشد اما الان وقتش نیست.» سه روز قبل از حادثه مروارید دوباره پروین را دید و پروین از این‌که شوهرش وکالت تمام اموالش را به دامادش داده ناراحت بود و می‌خواست کار را با قتل پیرمرد یکسره کند. پروین سراغ مروارید رفت و گفت حالا وقت قتل رسیده است. مروارید هم یک چاقو برداشت و با آن ضربه‌ای به گردن پیرمرد زد که پس از چند روز باعث مرگ او شد.
با تایید این اظهارات از سوی همسر سوم مقتول، مروارید به اتهام مشارکت در قتل و پروین به اتهام معاونت در قتل راهی زندان شدند و پرونده با صدور کیفرخواست و تعیین شعبه روی میز هیأت قضایی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. در دادگاه اما مروارید اعترافاتش را پس گرفت و گفت این پروین بود که شوهرش را به خاطر اختلافات مالی به قتل رساند و همسایه‌ها هم دیدند. پروین هم گفت روز حادثه مروارید را دیده که با دستان خونین از خانه خارج شده است.  در پایان، هیأت قضایی با درخواست وکلای زن همسایه برای دعوت از شاهدان حادثه که گفته بودند پیرمرد عاملان حادثه را همسر و پسر او معرفی کرده بود، وارد شور شد.

محاکمه مجرم سابقه‌دار به اتهام آزار سیاه دختر جوان
پسر سابقه‌دار که متهم است با تهیه فیلم سیاه ، دختر جوان را در دام شیطانی‌اش گرفتار کرده است در دادگاه کیفری منکر اتهامش شد. به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده با شکایت دختر جوانی در پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شاکی به افسر تحقیق گفت: چند ماه قبل در یک مهمانی جشن تولد با پسر جوانی آشنا شدم و او به من ابراز علاقه کرد. خام حرف‌هایش شدم و خیلی زود به او اعتماد کردم. بعد از مدتی متوجه شدم معتاد و مجرمی سابقه‌دار است، پس به رابطه‌ام با او پایان دادم. اما سعید تهدید کرد از من فیلم سیاه دارد و اگر به این رابطه ادامه ندهم، فیلم و عکس‌ها را منتشر می‌کند. حتی مرا تهدید به اسیدپاشی کرد. سعید هر بار با تهدید و زور از من اخاذی می‌کرد و مرا به مخفیگاه شیطانی‌اش می‌کشاند و آزار می‌داد. ‌پس از شکایت دختر جوان، ماموران با دستور قضات دادگاه کیفری، سعید را دستگیر کردند‌. با تکمیل تحقیقات مقدماتی، متهم در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. ابتدای جلسه شاکی با اعلام گذشت از متهم گفت: سعید بعد از دستگیری هم مرا تهدید می‌کند و چند بار از زندان تماس گرفت و تهدید کرد بلایی سرم می‌آورد. به همین علت از او می‌ترسم و اعلام گذشت می‌کنم. سپس سعید در جایگاه قرار گرفت و با انکار اتهامش گفت: شیرین با میل خودش با من به ویلای شمال آمد و زوری در کار نبود.  پس از دفاعیات متهم، قضات با توجه به مدارک موجود در پرونده برای صدور رای وارد شور شدند.


جزئیات مشاهده دود در قطار مترو
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در مورد مشکل فنی قطار خط یک توضیحاتی ارائه کرد. مهدی شایسته اصل به ایسنا گفت: از ساعت ۱۶:۲۵ یکشنبه مسافران صدایی از داخل قطار می‌شنوند و همچنین دودی را مشاهده می‌کنند که بلافاصله این موضوع را به راهبر قطار اطلاع می‌دهند که راهبر قطار به دلیل این نقص فنی قطار را بین ایستگاه شریعتی تا میرداماد متوقف می‌کند و بلافاصله یک قطار دیگر، قطار دارای مشکل فنی را از داخل تونل به سکو یدک می‌کشد و مسافران تخلیه می‌شوند.