برکیفیت برنامه‌های پرمخاطب بیفزاییم

برکیفیت برنامه‌های پرمخاطب بیفزاییم

بیوک میرزایی، بازیگر پیشکسوت درباره تولید آثار فاخر در رادیو و تلویزیون گفت: بارها از امور مختلفی که زمینه‌ساز تولید آثار تلویزیونی یا رادیویی فاخر می‌شود مثل توزیع مناسب بودجه یا استفاده از داستان‌های جذاب یا تیم بازیگری قوی حرف زده‌ایم ولی به نظرم تا وقتی اهمیت مدیریت صحیح در تولید یک برنامه استاندارد و باکیفیت تلویزیونی و رادیویی را ندانیم نخواهیم توانست به جایگاه متعالی در تولید برسیم.

وی همچنین افزود: با این‌که مدیران دلسوز، هم در رادیو و هم در تلویزیون داریم ولی برخی از این دوستان سر جای خودشان نیستند و اشرافی به کارشان ندارند؛ به طور مثال در رادیو، مدیر واحد نمایش باید هم به ادبیات، هم به رادیو و هم به نمایش، اشراف کامل داشته باشد و از همه مهم‌تر عاشق رادیو باشد و مدیریت در این رسانه را با جان و دل به سرانجام برساند.
 میرزایی درباره حضور مدیران جوان هم توضیح داد: مدیران جوانی مثل محسن سوهانی در رادیو فعالیت می‌کنند که با علاقه کارشان را انجام می‌دهند تا برنامه‌های باکیفیتی تولید شود. چون واقعا عاشق رادیو و رسانه‌ملی هستند و می‌دانند هرچقدر بر کیفیت بیفزایند از آن سو نتیجه مثبتش برای کل جامعه خواهد بود. ما نیاز وافر داریم که تعداد این نوع مدیران در رسانه‌ملی بیشتر شود. مدیری که رادیو و تلویزیون وطنش را دوست داشته باشد حتما نسبت به نتیجه کار تعصب خواهد داشت و کاری می‌کند که بهترین محتوا در بهترین زمان روی آنتن برود و این‌طور نیست که از ترس از کف دادن مدیریت، اجازه پخش محصولات دوست‌داشتنی را ندهد. وی ادامه داد: رادیو و تلویزیون هر چقدر به نیروهای با تجربه و مدیران توانمند میدان بدهد، ضرر نمی‌کند و دوباره سریال‌ها و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی پرمخاطب و جذاب می‌شود.    متاسفانه هم تلویزیون و هم رادیو در سال‌های اخیر دچار ریزش مخاطب شده‌اند. ولی همچنان می‌بینیم مثلا نمایش‌های رادیویی یا برنامه‌هایی مثل راه شب در رادیو مخاطب دارد. در تلویزیون هم حتی اگر سریال‌های تولیدی اقبال لازم را نیابند ولی بازپخش سریال‌های خاطره‌انگیز بسیار زیاد در جلب مخاطب موفقند. این بازیگر در پایان گفت: مدیریت موفق، یعنی مدیری که بر کیفیت برنامه‌های پرمخاطب بیفزاید و تلاش برای اصلاح محصولات در حال تولید را افزایش دهد. مدیر موفق نه تنها از نقدهای گزنده ناراحت نمی‌شود، بلکه از منتقدان خود بیشتر استفاده می‌کند.